MĚSTO I VENKOV
Tituly mediálního zastupitelství ČESKÝ REGION mají přibližně
stejně silné pozice v centrech daných regionů stejně jako na venkově.
Většina titulů distribuuje více než polovinu svého nákladu mimo velké
městské aglomerace. Obsah novin totiž velmi citlivě reaguje na požadavky
čtenářů a na rozdíl od velkých deníků, které se teprve poslední dobou
snaží najít cestu i na venkov, okresní týdeníky mají tuto cestičku prošlapanou
a píší noviny "svým" čtenářům na tělo. Tím se profil čtenářské obce velmi
blíží průměrné české populaci a není jen zkresleným zrcadlem života velkých
měst.
INTELIGENTNÍ ČTENÁŘ
Průměrný čtenář titulů ČESKÉHO REGIONU má středoškolské
vzdělání. Díky silnému zázemí na úřadech i v místní samosprávě se inteligenční
úroveň čtenářské obce oproti celostátním médiím, komerční televizi nebo
bulvárnímu tisku výrazně zvyšuje.
PRODUKTIVNÍ VĚK
Věk průměrného čtenáře ČESKÉHO REGIONU se díky průzkumům
a ohlasovým akcím jednotlivých redakcí podařilo u mužů definovat mezi
28 - 45 rokem. U žen je toto věkové rozmezí hlavní čtenářské skupiny poněkud
vyšší od 35 - 55 let. Lze tedy říci, že ČESKÝ REGION oslovuje muže i ženy
v produktivním věku. Na venkově je věková škála hlavní čtenářské skupiny
poněkud širší, u obou pohlaví.
STŘEDNÍ PODNIKATELSKÝ STAV
Každý podnikatel a živnostník, který chce být dobře informován
o dění ve svém působišti, o možné konkurenci i o názorech svých zákazníků,
věnuje přiměřenou pozornost lokálnímu tisku. To se odráží i na objemu
lokální inzerce, která naprosto převládajícím dílem směřuje do místního
tisku (teprve v další řadě jsou deníky s krajskou přílohou, zvláštní inzertní
listy či místní rozhlasové stanice). Pokud slýcháme heslo, že "tisková
reklama funguje", u místních médií to platí dvojnásob. Především díky
regionálnímu tisku.
RADNICE, ÚŘADY, SPOLKY
Regionální tisk má zcela prokazatelná specifika na mediálním
trhu. Zajímavá je i skutečnost, že patří mezi otázky cti a smyslu pro
patriotismus mít předplatné regionálního tisku ve většině úřadů, škol,
radnic a místních spolků a organizací. Lokální tisk bývá zpravidla jediným
médiem, které se systematicky a s velkou pozorností věnuje dění v obcích
a v regionu.
|